Säsongens sista färska blåbär...

Idag har jag varit hos frukthandlaren och köpt säsongens sista blåbär! Blåbär är enligt mig en underbart bär framförallt att ha i fil eller göra sylt av (då tillkommer ju dock massa socker). Men tyvärr var dessa inte helt hundra i smaken, vilket gjorde dem till mitt sista blåbärsköp för i år, och det kanske inte är mer än rätt då det faktiskt är oktober nu!

Men man kan ju faktiskt köpa frysta blåbär under vintern vilket många fler faktiskt borde göra! Blåbär är jätte nyttigt att äta då de är fulla av antioxidanter som motverkar fria radikaler! Fria radikaler uppstår i ämnesomsättningen men yttre påverkan så som stress, luftföroreningar, rökning och andra gifter ökar de fria radikalerna i kroppen. Om man har för mycket fria radikaler i kroppen ökar de risken för hjärt-kärlsjukdomar, alzheimer, cancer och infektionen, och de får dessutom kroppen att åldras mycket fortare!

För att motverka fria radikaler skall man äta mycket frukt och grönt och då gärna med en bra blandning av färger ex. en riktigt färgglad sallad med tomat, gurka, paprika sallad och majs!

Så helt enkelt! Fortsätt äta blåbär även i vinter!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är jag den enda seriösa killbloggaren?

gå in och tyck till, hissa eller dissa, skriv vad du vill :)

2009-10-04 @ 15:15:00
URL: http://beloni.devote.se
Postat av: Anonym

KOLLA DET SENASTE SKVALLRET PÅ SVERIGES STÖRSTA SKVALLER BLOGG! .. KOLLA IN OCH FÖLJ MIG VAR DAG PÅ: www.fuckwithyou.blogg.se

Finns även på blogglovin!

2009-10-04 @ 15:30:53
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Är allt bra annars? :D

2009-10-04 @ 16:10:21
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0