Min passion för Spinning!


Som jag tidigare nämnt har jag ju ett litet projekt på gång, nämligen att prova på olika träningsformer tillsammans med E. Dock har E haft bihåleinflamation hela veckan, och därför har inte blivit mycket av något nytt.

Istället har jag ägnat mig åt spinning, vilket är min absoluta favorit träningsform. Spinning skulle man kunna beskriva som cykling på stationär cykel i grupp. Det är superbra för konditionen och dessutom väldigt individbaserat då man bestämmer motståndet helt och hållet själv!

Nu för tiden finns det ytterligare en form av cykelpass som heter RPM, vilket innehåller mycket mer intervaller och med andra ord mer korrigering av motståndet. Har testat detta ett antal gånger, men det kan ändå inte slå spinningen. Det fina med spinningen är att det är ganska varierat då man har tre olika positioner som man kan köra separata eller kombinera i "jumps", dessutom är det oftast väldigt bra kraftfull musik och ganska nedsläckt i salen. Man går in i sig själv skulle man kunna säga, och får då möjlighet att verkligen ge allt man har. eftersom passet dessutom är tidsbegränsat (vanligtvis 45 el. 60 min) så vet man att det är bara att bita i sista biten, och sen är det över!

Ja helt enkelt, spinning är fantastiskt och har du aldrig provat så gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0