Jag äter alger...

I sommras när vi var på besök hos L's mamma i skövde introducerade hon algerna i mitt liv. För att gå in lite mer på detalj var det just karragen, en rödalg (Chondrus-crispus) som är bevisat effektiv mot mag- och tarmprobelm. Forskning bedrivs (med troligen positiva resultat) om att karragen kan stoppa det virus som orsakar cancer i livmodern. Andra har även blivit av med allergier, astma, ledvärk, migrän, psoriasis med mera, detta är dock inte vetenskapligt bevisat.

Själv har jag ätit alger i ca 3 veckor, dock märker jag inte någon direkt skillnad från tidigare. Men idag när jag fick min första leverans alger från Alg-Börje, som driver den svenska ishavsalg agenturen, insåg jag att jag tar en för liten dos och att det kan ta uppemot 6 veckor innan man märker någon skillnad. Så nu skall jag öka min dos och hoppas på mirkel! Jag återkommer med en utvärdering på resultatet!

Klicka här för att läsa mer om karragenalgen!

 

Kommentarer
Postat av: Ann-Christine

Spännande, ser framemot att få veta om du märker någon skillnad !

2009-10-07 @ 07:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0