Body Vive

E har ju som sagt börjat träna! Underbart tycker jag då både jag får en träningskompis och att hon kommer må bättre. Eftersom hon inte har tränat sedan vi gick på gymnasiet har jag lovat att vi skall hitta den träningsform som passar henne bäst, vilket innebär att även jag kommer få prova på massa nya träningsformer!

Nyligen provade vi på Body Vive. Beskrivningen av denna träningsform är ”Enkel gympalikande klass med en blandning av kondition, styrka och smidighetsövningar. Musiken är i huvudsak hämtad från 70- 80- och 90-talet”

Visst låter det kul! Och det var det faktiskt också, men om jag får vara lite kritiskt var detta nog inte riktigt något för mig. Passet inleddes med ett konditionspass på ca 25 minuter, detta bestod av kombinationer av olika danslikande steg men tyvärr kom aldrig den där pulshöjaren som jag bara gick och väntade på! Visst man kan kanske inte förvänta sig att få ut max av ett pass som man går på för första gången. Men hade konditionsdelen varit dubbelt så lång hade jag absolut kunnat tänka mig att göra det igen. Jag vill vara trött och svettig när jag har varit och tränat!

Måste även ge lite positiv kritik då jag insåg att jag inte kom ihåg en enda låt som spelats under passet, jag måste alltså varit ganska fokuserad, samt att jag faktiskt hade lite tränings värk efter styrkeövningarna med gummiband!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0